De kracht van WhatsApp Business
Consumenten verwachten dat je altijd bereikbaar bent, bij voorkeur via WhatsApp. Het is de nieuwe standaard. Bedrijven die hier niet in mee gaan lopen kans hun doelgroep te verliezen.
Consumenten verwachten dat je altijd bereikbaar bent, bij voorkeur via WhatsApp. Het is de nieuwe standaard. Bedrijven die hier niet in mee gaan lopen kans hun doelgroep te verliezen.
Facebook heeft geïnvesteerd in een aantal internationale bedrijven, waaronder Jio Platforms Ltd. in India, om partners voor WhatsApp Business te bemachtigen, aangezien het handels- en zakelijke functies in die markten opbouwt.
WhatsApp test een zelfverwijderende berichtfunctie genaamd ‘Verdwijnende berichten’. Met deze functie kunnen gebruikers ervoor kiezen om hun berichten 7 dagen na verzending of ontvangst automatisch te laten verwijderen.
Facebook is bezig om de mogelijkheden van WhatsApp Business accounts uit te breiden. Dit moet klantenservice en betalen via WhatsApp makkelijker maken. Wel is het de bedoeling dat bepaalde functionaliteiten binnen WhatsApp Business betaalde opties worden.
In de afgelopen jaren hebben we een echte verschuiving gezien waarbij WhatsApp niet alleen voor persoonlijke communicatie wordt gebruikt, maar dat steeds meer bedrijven op WhatsApp vertrouwen om zaken te doen.
Facebook, eigenaar van WhatsApp, heeft aangekondigd dat WhatsApp Business een shop functionaliteit krijgt. Het is daarbij de bedoeling dat het gehele bestelproces wordt doorlopen zonder de WhatsApp Business app te verlaten.
WhatsApp Business is een chatapp voor bedrijven en maakt communicatie met klanten eenvoudig met behulp van tools waarmee je automatische berichten kunt versturen, berichten kunt sorteren en snel kunt antwoorden. De app is bedoeld om hetzelfde aan te voelen en te werken als de standaard WhatsApp app alleen met meer functionaliteiten, speciaal voor bedrijven.