Skip to main content

Facebook investeert in WhatsApp Business partners

Facebook heeft geïnvesteerd in een aantal internationale bedrijven, waaronder Jio Platforms Ltd. in India, om partners voor [cs_wb] te bemachtigen, aangezien het handels- en zakelijke functies in die markten opbouwt.

De populairste berichtenservice ter wereld dringt agressiever aan op klantenservice functionaliteiten, waaronder een betaaloptie voor bedrijven. Facebook geeft daarbij aan dat zij zich richten op bedrijfstools en niet op advertenties. Tot een ieders grote verbazing stopte Facebook eind vorig jaar met het plannen voor gerichte advertenties in [cs_w].

Onze focus lag vooral op de producten voor zakelijke berichten. Facebook is nog steeds wel voornemens om advertenties in een [cs_w] Status te verwerken. Een functie die lijkt op Facebook Stories.

Matt Idema – Chief Operating Officer [cs_w]

[cs_wb] biedt meer API functies

[cs_wb] biedt nu meer API functies, waaronder gratis opslag om [cs_w] berichten van een bedrijf te hosten. Dit om de API variant van [cs_wb] aantrekkelijker te maken. Idema zegt dat 175 miljoen van de meer dan 2 miljard [cs_w] gebruikers elke dag met een bedrijf communiceren via [cs_wb].

Welke inkomsten Facebook met [cs_wb] en de consumentenversie van [cs_w] genereert wordt niet gemeld.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *